Wydział Komunikacji i Transportu w tarnowskim Starostwie Powiatowym jest największym i najczęściej uczęszczanym wydziałem. Wkrótce czeka go przeprowadzka do nowego biurowca, który został zakupiony w 2018 r. przez powiat przy ulicy Ostrogskich w Tarnowie.
Ogłoszono przetarg na wykonanie prac budowlanych w trzykondygnacyjnym budynku o powierzchni użytkowej 1200 metrów kwadratowych. Po pracach rejestracja nowo zakupionych samochodów i wymiana prawa jazdy będzie odbywać się w dość wystawnym miejscu. Początkowo po kupnie budynku widniały plany przeniesienia do niego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie oraz wydziały nieruchomości i geodezji, ale plany te uległy zmianie. Biurowiec zostanie w całości przeznaczony dla Wydziału Komunikacji i Transportu.
„To nasz największy wydział, w którym pracuje około 60 urzędników. Pracy mają mnóstwo, gdyż w ciągu ostatnich 15 lat liczba rejestrowanych samochodów i realizowanych spraw wzrosła blisko trzykrotnie. W skali roku jest to ponad 20 tysięcy nowych dowodów rejestracyjnych, do tego dochodzą kwestie związane z wydawaniem praw jazdy, kontrolami stacji diagnostycznych i przewoźników obsługujących połączenia komunikacyjne na terenie powiatu” – wylicza Roman Łucarz, starosta tarnowski.
Problem stanowi archiwizowanie dokumentów. Stale rosnąca liczba dokumentów, które muszą być przechowywane, zmuszała powiat do wynajmowania w tym celu dodatkowych pomieszczeń na terenie całego miasta.
„Na Ostrogskich, cały parter przeznaczymy na archiwum. Na I piętrze będzie sala obsługi petentów, a na II pomieszczenia dla pracowników. Nie będzie problemów z dojazdem i zaparkowaniem samochodu, gdyż przy budynku znajduje się obszerny parking na 70 aut. Zdecydowanie poprawi się komfort obsługi klientów oraz warunki pracy dla urzędników, którzy już nie będą się cisnąć po kilka osób w pokoju” – dodaje starosta tarnowski.